Pagina's

zaterdag 10 februari 2018

Mixed Media

Hallo allemaal,

Vandaag wil ik jullie mijn eerste mixed media canvas laten zien. In deze blogpost leg ik stap voor stap uit hoe ik deze gemaakt heb.


Wat is het heerlijk om lekker te kliederen en een tafereel op te bouwen met verschillende reliëfs en dieptes.


Allereerst heb ik een mask gekozen uit de Mixed up collectie van Noor! Design 602/0839.

6002/0839 Mixed Up Mask stencil - Ruit

Met structuurpasta van Dutch Doobadoo heb ik het patroon van de mask overgebracht op het canvas doek. 


Jou! Crafts heeft heel leuk ribbelkarton 8089/0213. 

8089/0213 Ribbelkarton Fijn A5

Dit is een super leuke structuur om te verwerken in onder andere je mixed media project.


Ik heb een beetje transparante structuurpasta van Dutch Doobadoo op mijn canvas had gesmeerd. Dit is heel erg plakkerig. Daar heb ik wat microbeads in gestrooid.


Met een lijmpistool kun je ook een leuk reliëf maken. Ik heb willekeurig wat slordige strepen getrokken.


Op de midden van mijn canvas doek hen ik willekeurig wat rietjes geplakt.


Mijn basis is klaar. Ik heb alles zwart gemaakt met gesso van Dutch Doobadoo.


Wist je dat je het chipboard van Dutch Doobadoo ook kunt stansen?  Zo krijg je mooie stevige figuren die je kunt verwerken op je mixed media creatie. Het zorgt ook voor meer diepte.


Hierboven is mijn canvas zover klaar. Ik heb nog meet stansjes uitgesneden uit chipboard en nog een paar bloemen toegevoegd. Daarna ook dit alles zwart gemaakt met gesso.


Ik wilde proberen om mijn canvas kleur te geven met de Nuvo drops. Ik heb dit aangebracht mrt een kwastje en sponsje. Het geeft een mooie parelglans.


Hier nog even een close up uit het midden van het canvas.

Ik hoop jullie met dit blog te inspireren om ook zelf aan de slag te gaan.

Creatieve groetjes,


De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)

   
   
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten