Pagina's

dinsdag 26 januari 2016

Distress Canvas


Deze keer had ik zin om weer eens een canvas te maken. Alleen deze keer zonder een foto maar met leuke embellies van klei, masks en distress sprays.


Ik ben begonnen met het canvas in te smeren met witte gesso van Dutch doobadoo. Hiermee krijg je goed e laag om te hechten. Zo hecht de distress spray er op als je deze gaat spuiten. Geld ook voor andere sprays.

870.002.010 Gesso Wit 250 ml      870.000.000 Dutch Doobadoo Structuurpasta 250 ml
Daarna heb ik het Mask Art stencil van de steentjes aangebracht met Dutch Doobadoo structuurpasta. In tussen tijd kan het drogen en begin ik mijn witte bloemen kleur te geven met distress sprays

Distress Spray Stain Worn LipstickDistress Spray Stain Broken China  Distress Spray Stain Spiced Marmalade 

Ik hier voor de kleuren Worn Lipstick, Spiced Marmelade en Broken China gebruiktt. Hier heb ik voor wat glitter Pearl Mist over gesprayd.


De grote lijst en buste zijn van Prima Marketing. De vlinders zijn gemaakt met klei mallen van Martha Stewart en zitten in deze set.

M4300027 Martha Stewart Mold Woodland

Ook de klei vind je in de (web) winkel. Deze druk je er in en rol je heel makkelijk weer uit de mal. Nu zijn de structuurpasta en de bloemen gedroogd.


Als de structuurpasta gedroogd is spray ik de Tim Holtz distress sprays waar ik het wil op het canvas. Na het drogen ga ik de bloemen en embellies op plakken. Ik heb een Noor! design swirl stans onder de bloemen gebruikt. De vlinders heb ik kleur gegeven met een dauber en een distress inkt stempeldoosje in de kleur Worn Lipstick.

6002/0359 Vintage Borders Swirl

Dat was het voor deze week. Ik hoop dat jullie de canvas leuk vinden en tot de volgende keer.

xoxo

De gebruikte materialen zijn direct te bestellen in de Noor! & Zo webshop: (Door op onderstaande productfoto's te klikken word je direct door gelinkt naar het desbetreffende product in de webshop)



1 opmerking: